Nuffnang

Sunday, September 12, 2010

Selamat Hari Raya

12.9.2010
raya ke-3
Woahh!

puaaihhh aihh!
tu dia loghat abis naik..
penat glew aku ronda petang td g beraya umah kawan- kawan..
bertemankan KCT 7323 LC biru ku menemani ku..
bersama2 rakan2 aku kami nak pergi beraya
AKU, HAFIZ, HAFIF, DANISH, NAZRI, NADIAH, AZWEEN, HAFIQAH, DAYANG, NAJWA D...
sebenarnya kami bukan dari kelas yang sama.. tapi form sama la.. haha..

aku first skali pergi umah hafiqah.. bukan beraya pun (aku rasa la).. sebab aku tak kena jamu apa-apa makanan pun.. tapi aku kira halal la.. haha.. sebab tujuan aku pergi situ pun sebab nak tunggu kawan aku... dia nak mai situ juga.. sebab kami kan nak g beraya sama-sama... takat nak tunggu dia punya la lama.. sebab dia janji pukul satu.. yang aku g raya umah pikah tue awal sangat.. ngoi betol la nadiah dengan aku nie... akhirnya AKU, NADIAH & PIKAH decided untuk beraya dekat rumah DANISH dulu la sementara tunggu AZWEEN & NAJWA D.. sampai- sampai jer rumah danish kami masuk la.. kami terjah habis rumah dia.. sampai ke dapur.. haha (jgn marah la danish).. danish pandai gak bancuh air.. kalu aku la.. HARAMM.. danish siap jamu dadih susu lak tue.. sedap gak.. aku bedal sampai 2.. then, bila azween dengan najwa dah sampai kami trus g stesen minyak sebab then terus straight the way to rumah DAYANG.. rumah dia ada buat makan-makan sikit.. kami makan nasi jagung kowt.. sebab aku nampak jagung dalam nasi tue (xtaw la betul ke tak.. kalu salah jangan marah ye).. and then sebelum kami nak 'chow' dari rumah dayang ada la buat sesi fotogradi sikit.. aku biasa la dengan muka poyos aku..

Kami meneruskan perjalanan untuk beraya di rumah CIKGU NURUL HIZAN.. tapi malangnya dia tak ada kat rumah.. dengan cuaca yang panas + stress kami buntu tak taw nak pergi beraya mana.. aku mencapai nfon lalu menelifon CIKGU MHD NA'IM.. 'salam cikgu, cikgu ada kat mana nie?' tanya aku.. 'cikgu ada kenduri nie' cikgu jawab.. ' kami nak beraya rumah cikgu nie, xpa ka?', 'xpa aih, mai la.. tapi xda orang la kat rumah.. tengok la petang nanti kot cikgu ada'.. (perbualan semakin mengarut.. xperlu diketahui)

untuk di ringkaskan cerita yang panjang lebar nie dan membosankan nie.. aku memang penat gila.. semalam ayah aku isi minyak motor aku penuh.. aku keluar g beraya nie habis kering minyak aku.. dah la dapat duit raya rm2 jew.. haha! apa pun aku bersyukur la.. ada juga orang bagi.. antara rumah- yang aku beraya hari nie; rumah HAFIQAH, DANISH (2x dah aku pi), DAYANG, AMALINA AZHAR, NAJWA D, CIKGU SAZITA..

apa pun memang best la.. semoga hari-hari yang mendatang lebih baik, indah dan seronok untuk aku.. Amin..

dah lama aku tak post citer baru..
agak kekok sikit la nak cerita..
ENJOY OK!
JAZAKALLAHUQAIRANKASIRAN

aSSalamulaikum..

No comments:

Post a Comment