Nuffnang

Wednesday, November 10, 2010

Gila Boshan! Mengapa Begini...

Aku agak kebosanan. Hari ni aku tak pergi sekolah. Aku malas sangat nak pergi sebab memang membosankan. Tambah2 minggu exam ni. Dah la kat sekolah baru lepas tu minggu exam lak tu. Kawan2 pun aku tak sempat nak berkenalan sangat. So, korang faham la kan macam mana aku rasa. Rasa macam sial sangat hidup ni. Tapi apa pun aku kena teruskan demi kebaikkan aku. Kalau aku pergi sekolah, aku just pergi untuk jawab exam. Lepas tu jawab lagi exam. Lepas tu balik. Macam tu la rutin harian aku kat sekolah baru ni. Lagipun exam tu aku tak prepair apa2 pun. Aku jawab kertas exam cuma jawab apa soalan aku taw ja. Lepas aku dah habis jawab soalan yang aku taw, aku termenung la untuk tunggu masa habis. Dalam hati aku selalu terfikir dan berharap agar aku ada dengan kawan2 aku yang kat Penang tu. Happening ever after la kalau masa exam ni. Nak tiru pun rasa senang sangat. Miss you guys kat Penang tu. Love you! Kalau aku rajin nanti aku datang Penang lagi. Korang kena belanja aku makan la. Haha. Jahat betul. Mesti dalam hati depa tak minta aku datang kalau aku suruh depa belanja. Untuk duncan_really miss vegetarian foods.. farhan M_ miss kayuh basikal kat bukit manggis.. amirul I_miss buat benda jahat sama2, huhu. Anas_ really miss gaduh dengan hg. Syahimi_ really miss melawak gila2 dengan hg..

Hari ni aku nak cerita about my long distant journey with my motorcycle. Ceyh, ayat start tak leyh blah. Aku first sekali nak cerita journey aku ke Penang seorang diri bertemankan kapcai 135lc aku.. aku bertolak dari rumah sekitar pukul 8.30 pagi. Sebelum aku nak pergi tu, aku hantar mesej kat kawan aku- Farhan Manan. Aku tulis kat dia, aku nak pergi Penang senyap2. Dia kata mai la, dia tunggu aku. Lepas tu aku terus la mandi cepat2. Aku cakap kat ibu aku kata kawan2 kat SP ajak keluar pergi jalan2. Padahal aku nak g Penang sorang2 aku. Ibu aku suruh sarapan dulu, aku cuma makan ayam KFC seketul baki aku beli dengan adik aku semalam + air masak. Lepas tu aku yang cuma berbekal baju sweater, tshirt dan jean serta duit rm30 je aku bawa untuk pergi Penang tu. Aku keluar SP ikut tol SP selatan, keadaan seronok + takut menyelubungi diri aku. Tapi aku sentiasa ingat Allah dan aku seringkali membaca ayat Kursi supaya minta diri aku dilindungi dari apa2 kejadian yang tak diingini. Aku bawa kat highway memang agak laju 150kmj. Tu jer motor aku boleh pergi pun. Memang cepat la aku sampai dekat jambatan Pulau Pinang tu, tak sampai 45 minit aku dah ada kat Jambatan. Lepas tu aku hantar mesej kat Farhan kata aku dah sampai kat Jambatan. Lepas tu kat Jambatan pun aku bawa laju juga, sebab orang lain pun bawa laju lagi dari aku. Maybe dorang dah biasa kot, aku ni baru 1st time bawa motor naik gi Penang. Agak janggal juga la bagi aku, tapi aku buat biasa da la. Apa yang susah, bawa motor ingat Allah gerenti Allah pelihara_pesanan ibu yang selalu aku amalkan. Percaya kepada Allah. Lepas keluar jambatan aku ikut jalan tepi laut jela, pastu lalu kat Bukit Jambul then naik Bukit Baru. Alaa, semuanya pantas la. Tup-tup aku dah sampai kat Balik Pulau da. Punya la sekejap, aku sampai dalam sekitar pukul 9.50 macam tu la. Sampai2 tu aku terus pergi CA (sebuah kedai cafe cyber yang selalu geng2 aku pergi, tauke kedai tu pun geng kami juga) sebab Farhan tunggu aku kat situ, bila masuk mata aku terus cari depa, tengok2 Farhan Fauzi dengan Farhan Manan ada kat situ sekali. Aku pergi la shake2 hand dengan depa. Kawan lama tak jumpa la katakan. Lepas tu Farhan M ajak pergi rumah Duncan, tengok2 dia tak da kat rumah. Tak pe la, Farhan pun tinggal la motor dia kat rumah Duncan. Then, Farhan bawa motor aku bawa aku pergi sekolah_actually aku nak ambil salinan photostat slip PMR aku kat PK pentadbiran sekolah lama aku_SMK St. George B.P. Sampai2 je kat sekolah tengok2 kawan2 kelas aku tahun lepas (family 3M) ada kat kelas mana ntah, aku tengok dorang macam ada kerja ja. Tapi aku terus g pejabat dulu nak jumpa PK untuk minta slip tu, dah habis urus apa semua aku pergi la jumpa kawan2 aku tadi kat kelas tu. Ada Anas, Husna, Izzati, Amirah & Miss Tan Lian Hua. Diorang tengah buat presentation untuk bertanding nanti untuk kelab Pelancongan & Usahawan Muda. Aku kat sekolah St.George ni aku kelab ni la. Aku orang lama kot kelab ni. Aku, Farhan M dengan Haiqal la team asal kelab ni, kami masuk dari form 1 lagi, lepas tu masa form 2 ramai la pula dak kelas aku masuk kelab ni. Banyak kenangan manis dan pahit aku kat sekolah St.George ni. Tapi tu lain kali la aku cerita eyh. Aku sembang2 kejap dengan kawan2 aku dalam kelas tu, lepas tu Duncan call Farhan. Dia tak pecaya aku mai Balik Pulau. Lepas tu kami berdua terus la pergi rumah dia. Haha, Duncan macam tak percaya pun ada. Tapi ngak apa, dia kena percaya juga. Dia bawa kami g makan vegetarian, sedapnye. Lama aku tak makan lauk vegetarian. Nyum2, u guys should try vegetarian dishes. Sedap and halal ok. Kalau ragu2 jangan makan. Duncan just tapau je makanan tu, kami g makan kat rumah Farhan. Rumah dia tak ada orang pun, parents dia g kerja kot. Lepas makan tu, kami g rumah Duncan. Kami plan nak pergi gurney drive. Lepak2 kat situ, kami ajak la Anas. Kami ikut jalan Bukit Telok Bahang.

9 November 2010, 2.40PM














Agak seronok laa. Awal tu kami plan nak g Hutan Rimba Telok Bahang ja, g mandi2. Saja la g jauh sikit sampai padang kota baru. Lepak2 makan angin jap + membosankan. Kami meneruskan perjalanan ke QBM. Arghhhh, duit tak de banyak, lagipun nak wat pe kat QBM, then, Farhan ajak minum kat McD. Haha. Refill. Hidup kena ekonomi la sikit. Masa nak balik tu aku terserempak la dengan kawan2 lama kat Balik Pulau tu, woah, lagi la aku best. Tapi kami just sempat salam tangan camtu jela, next time aku mai lagi la ok. Sebelum nak balik tu aku pergi tengok motor syafaiz jap. Perghh, cantik! Kami terus balik pergi Balik Pulau. Haha. Ikut jalan Bukit Lama.


Kami telah round island. Perghh. Dalam masa yang singkat tu. Kami terus pergi rumah kawan kami yang sorang lagi ni. Dia agak gila2 juga la, Syahimi nama dia. Dia belanja kami makan kot. Perghh, maybe 1st time kot dia buat camtu. Belanja kami makan dengan minum kat tepi library. Walaupun murah, tapi sedap kot. Ta penah cuba g la try. Sedap wooo. Kat kedai makan tu, ada la adegan lawak gila nak pecah perut aku dibuatnya. Haha. Anas dengan Syahimi cakap sal politik. Macam ngan pe lagi. Da la ada pacek tu, orang kuat Pas kot. Dok on9 dengan netbook dia yang ada lambang bendera Pas yang agak besar. Haha. Dah la masa tu sehari sebelum pilihan raya kat Kelantan dengan Batu Sapi. Haha. Memang kelakar gila sembang dengan depa ni. After that, kita orang pergi la plak ronda2 kat bendang. Banyak benda diorang cerita kat aku. Hmm, seronok. Dah nak dekat 4.30 dah, so, its time for me untuk berambus dari Balik Pulau. Haha. Aku pun balik la ikot jalan aku mai tadi. Aku doa sangat jangan la hujan. Huhu. Alahamdulillah tak hujan sampai aku balik SP. Sekian la cerita yang agak membosankan ni.

Kawan2 yang ada kat Penang tu, nanti aku mai lagi ok. InsyaAllah kalau dipanjangkan umur, ada duit sikit aku mai la. Haha. Tambahan lagi, bulan November ni bulan speacial untuk honey2 bucuk aku! Huhu.. nak belanja dia. Haha!

Assalamualaikum

Jazakallahuqairankasiran.

No comments:

Post a Comment