Nuffnang

Thursday, November 18, 2010

Cerita Qurban


17 November 2010, 11.06PM

Assalamualaikum, apa khabar semua. Aku memang tengah panas gila ni. Panas sangat2. Herghh! Awek buat hal je. Malas betul nak layan. Aku tak tahu la kenapa dia jadi macam ni. Jenuh nak tegur banyak kali baru la nak sedar. Tapi apa pun aku tetap sayangkan dia. Huhu. Macam bodoh gila. Jiwa besi karat. Huk3. Sayang Happy Anniversery yang ke-1 tahun 1 bulan. Semoga berkekalan hingga ke jinjang pelamin. Woah, vouge gitu!
Kali ni aku nak cerita pasal.. erm. Pasal apa ye? Jeng3! Mesti la pasal hari raya. Hari ni semua umat Islam menyambut Hari Raya Aildil Adha. Sama juga la kepada aku. Aku mulakan hari aku ni dengan acara membuka mata. Memang pedih mata aku bila nak buka. Yela, semalam tidur lewat. Bukan apa semalam ‘tolong’ sengkang mata tengok tb. Haha. Macam2 cerita ada semalam. Mula2 tengok drama ASMARA. Perghh, episod kali ni sedih + romantik. Yela, zalia kena langgar kereta lepas tu semua orang salahkan asmara. Padahal, asmara paling ambil berat pasal zalia. Hergh! Best la cerita tu, korang patut tengok. Kalau korang miss any episode korang ley masuk wap TV3 masuk slot lestary. Lepas cerita asmara tu aku tengok BANG BANG BOOM. Cerita ni best juga la. Aku suka slot 1 Malaysia tu. Sedih taw + terharu diorang buat pasal slot tu. Diorang buat kisah dimana seorang gadis yang serabai macam tak terurus dirinya tengah cari orang untuk menukarkan karipap sebakul yang dibawanya untuk digantikan dengan sepasang kasut sekolah. Sedih taw. Dia jalan kat area bus stop lepas tu cakap ‘kak, karipap kak? Saya tak jual kak, Cuma akak belikan saya sepasang kasut sekolah je, saya bagi kat akak sebakul karipap ni’ tapi ramai tak mampu nak belikan kasut kat dia, Cuma diorang mampu untuk beli saja karipap tu. Lepas tu, ada la beberapa hamba Allah ni, mereka bincang dan ‘cutter’ duit sorang sikit untuk belikan kasut untuk adik ni. Akhirnya depa belikan kasut sepasang kat kedai JUKEBOX. Lepas tu, diorang yang tolong cutter duit tadi tolong budak karipap ni belikan kasut semua dapat duit dari BANG2 BOOM sorang rm50 or RM100. Entah la, tak nampak sangat nilai duit tu. Tapi nilai budi pekerti tu yang buatkan aku salute diorang. Kita sebagai 1 Malaysia kena la galas tanggungjawab sebagai manusia yang mempunyai nilai perikemanusiaan yang tinggi. Ok? Lepas cerita tu, aku tengok pula cerita SUPERNATURAL. Aku pun tak berapa paham cerita ni sangat sebab episod dia tunggang-langgang aku tengok. Tapi best la.

Sampai pukul 12 juga la aku menonton tv3. Agak2 bateri fon aku penuh, aku terus la g ruang tidur aku. Aku harap dapat la tidur lena. Tapi sebaliknya pula. Nyamuk menyerang aku dari semua arah. Huhu. Pedih gila dia gigit hisap darah aku. Even adik aku dah pasang ubat nyamuk. Tapi nyamuk2 urban sekarang ni tak lut sangat dengan ubat nyamuk cap FUMAKILLA yang Tok aku beli dari dulu lagi. Huhu. Lepas tu ada mesej masuk, tengok2 rupanya Honey aku yang hantar. Tiba2 ja dia reply dari pukul 9 malam tadi dia tak reply. Dia cakap dia busy tolong mak dia ‘kacau ayam’. Haha. Aku melawak dengan dia. Aku cakap buat apa la pergi kacau ayam tu, biar la dia tidur kat reban* lawak bodoh . haha. Lawak bodoh aku tu dibalas dengan ayat siyes ‘ kacau gulai ayam la’. Lepas tu kami mesej sampai melarat ke pukul 2 pagi. Aku yang mengantuk sangat terus cakap yang aku nak end mesej ni. Dia ok je. Sebab dia lagi letih dari aku. Haha. Mana taknya. Macam2 kerja dia dah buat. Esok paginya, aku bangun pagi2 dengan sikap malas sangat2 aku bangun terus pergi mandi. Mandi pun kejap je. Biasa la aku. Haha. Aku terus ambil baju Melayu aku dalam beg. Tanpa diseterika aku terus sarungkan ke badan aku. Pergh! Dengan hati kering aku pakai je walaupun baju aku tu retak seribu walau dilihat dengan mata kasar. Lepas tu, aku ke dapur la g makan nasi goreng yang kebiasaan tok aku goreng subuh2 lagi. Masa aku makan tu nasi goreng tu dah sejuk la. Nasi goreng aku makan tu, tiap2 kali aku makan je mesti sama. Tak pernah berubah. Siapa pun ta complaint sebab tok yang buat. Pak Tih aku ada kata kalau nak solat sunat Aidil Adha ni kat masjid Bukit Tembaga kena g awal sikit sebab nanti penuh sampai tak cukup ruang. Kami sekeluarga pun pergi awal la. Lepas solat apa semua, kami sekeluarga pergi kubur bacakan Yaasin kat arwah TokWan aku. Lepas tu kubur Pak Long aku pula. Kat kubur PakLong aku tu Cuma bacakan 3 Qul jela. Hehe. Lupa nak cerita. Aku pakai inai malam semalam. Haha. Oren terang taw. Huhu. Darah aku elok sebab tu warna dia cantik. Aku pakaikan kat 3 jari je. Nampak macam baru lepas kahwin je. Dengan jambang aku + inai dijari nampak sangat aku ni da dewasa yang baru lepas kahwin. Huhu. *galak. Lepas habis melawat kubur, aku balik rumah je. Duduk terperap kat rumah je, aku malas nak g raya mana pun walaupun ibu aku ajak ikut dia g raya. Lepas tu, ayah aku pula ajak g tengok korban, lagi la aku malas. Baik aku dok rumah ja tengok tb lagi best. Tapi memang best pun, ada drama best tajuk ‘sabar’. Pergh, cerita pasal kedai kain yang tuan kedainya jenis ambil semua tempahan dari semua pelanggan even tempahan tu luar dari kemampuan dia. Sampai beratus2 tempahan dia kena siapkan. Ada sampai hilangkan kain pelanggan sebab banyak sangat tempahan lain untuk disiapkan. Banyak pekerja bertukar ganti sebab buat kerja tak bersungguh2. Akhir sekali ada bangla ni dia memang buat kerja sepantas kilat + kerja lengkap sempurna. Haha. Pelakon2 dalam cerita ni semua Hot2 gitu_ Abby Abadi, Lokman Hakim, Juliana Evan, Remy Ishak and ada la beberapa lagi stars la.
Then, lepas agak2 dah habis cerita tu, cousin aku datang la chill kat rumah tok aku. Dia lepak sampai petang kot. Maksu aku masak nasi briyani. Haha. Tedap la jugak. Aku kasi 4 ½ bintang kat masakan dia. Huhu. Maksu aku tengah pening kepala nak pasang broadband or wireless. Aku cakap kat dia pasang la wireless. Senang sikit kalau aku balik nanti aku cuma bawa lappy je pastu on9. Kalau pasang BB susah la. Nanti maksu aku je boleh pakai. Haha. Macam tu pun ada. Aku cakap kat maksu aku kata beli pelan paling murah pun takpa. Maksu bukan main sangat internet2 ni. Harap kami balik je pun baru nak main betul2.

Petang tu, pukul 6 kami dah nak balik SP. Huhu. Ayah aku ada operasi malam ni. So, dia kena balik awal la. Esok pula dia ada meeting dengan Datuk K (yela, mesti la Datuk K yang suami Dato Siti tu. Adess). Dengar kata ayah aku nak minta sumbangan pe ntah untuk pejabat dia la. Aku tak tahu la apa kena mengena dengan Datuk K pasal urusan kerja ayah aku (ayah aku kerja agensi anti-dadah kebangsaan). Malam ni pula aku tengah tulis blog ni. Tapi ntah la bila nak post. Tapi masa korang dah baca blog ni, memang aku dah post la. Haha. Tadi aku on9 kejap dekat nasi kandar Nasmir. Haha, makan roti canai + teh tarik + current= rm3 je. Ok la tu. Lepas tu, sebelum odw balik rumah, aku pergi 7E kejap beli topup. Huhu. Then balik rumah la, masa buka pintu pagar tadi pula, jari kelinking aku terkapit kat selak pintu pagar. Pedih tak tertahan. Haha, ada la lebam sikit. And now aku dok atas katil nak ‘end’kan diari aku ni yang tamat pada 1.06AM.

Assalamualaikum, Jazakallahhuqairankasiran

No comments:

Post a Comment