Nuffnang

Monday, October 25, 2010

Masa itu pantas ye?

25-oct-2010

awak kenapa masa ni terlalu pantas..? dia cemburu eyh dengan kita..?

saat aku mengenali kalian di sini tak akan pernah aku lupakan sampai bila2.. kalian semua terbaik bagi aku.. terutama kawan2 lelaki aku yang ada kat jitra ni.. aku tak ramai kawan kat jitra ni.. tapi cukup la bagi aku untuk menemani setiap hariku.. agak pening sikit ayat2 aku ni.. tapi pandai2 la kalian faham.. aku nak pindah sekolah 30-oct-2010 ni.. huhu (T_T).. tak seronok pun tapi kena terima jela hakikat bahawa setiap pertemuan itu ada perpisahan..


kepada kawan2 aku yang dekat jitra ni.. hari aku nak pindah tu datang la ye mai tengok aku berangkat.. kalau rajin tu mai la tolong angkat barang.. eyh2.. sorry ye.. ni bukan paksaan.. ikut korang la kalau nak tolong tu tolong la.. ringan sikit kerja2 mengangkat barang nanti.. maybe tak banyak barang yang nak kena angkat.. ada la almari sikit + barang2 lektrik sikit + sofa.. haha.. kalau nak diharapkan kudrat aku sekeluarga maybe tak mampu kot.. tapi tak taw la kot2 ada jiran2 yang free hari tu ley tolong kami.. macam aku pindah dulu ada kawan2 aku & kawan2 adik aku + jiran2 mai tolong.. seronok juga la time tu.. ada orang sponser makanan kat kami.. tu yang bertambah seronok..


kepada kelas 4Arif.. diharap korang semua ok2 ja dalam kelas bila aku tak da nanti.. tak maw gaduh2.. bila aku dah tak da nanti tenang la sikit kelas 4 Arif tu.. sebab aku ni just bawa masalah ja kat kelas 4 Arif tu... aku ni suka memalukan kelas 4 Arif je kan.. biarlah aku pindah jauh2.. umpama kata orang tua2; bila dekat orang mengata, bila dah jauh orang teringat kat kita.. tak tahu lagi la kalian ingat aku ke tak.. maybe korang citer buruk je pasal aku ni.. yela, aku budak masalah dalam kelas tu kan..? aku sedar dol.. tak payah la nak sound depan2.. satu lagi.. kalau tak maw kawan tu, tak ya la kawan ok.. tak kisah pun sebenarnya.. tak payah la citer buruk2 + kutuk + sound aku.. kita hidup masing2 ok.. tak kacau duit or harta mak bapa nenek tok wan sape2 pun.. hal someone tu kita jangan la busybody sangat ok? kalau tak puas hati tu cakap ja.. tak yah la tegur2.. nampak sangat ada iri hati dengan aku.. =..= first sekali, aku nak bagitahu la kan.. duit kafan + keranda + batu nisan semua tak kacau duit kalian.. duit khairat kematian lagi la tak kacau sape2.. aku simpati la kalau kalian malu nak kawan dengan aku.. tapi sebenarnya ADA AKU KISAH? please la.. kawan ketawa senang dicari, kawan menangis sepak terajang sape nak kisah weyh..? alaa.. kesiannya, hasad dengki dalam tu semua ada dalam diri manusia.. FYI, who cares sayang? bestnya aku tulis kata2 ikhlas ni.. peribahasa melayu ada menyatakan_ bila dekat bau busuk, bila jauh bau wangi je.. faham2 la sendiri kata2 ni ye.. semua aku tulis ni untuk semua kawan2 yang mengenali aku + yang tak mengenali + baru nak mengenali pun tak pe..


aku seronok la kalau dapat kawan dengan ramai kawan lelaki dari kawan perempuan.. ######best sangat kawan dengan laki.. sebab perempuan suka sangat menyakitkan hati aku.. tambah2 bila perempuan tu dengan kawan2 dia.. perghh, kalau dia boleh aibkan orang tu, kejap je dia boleh buat.. tu ikut perempuan juga la.. kalau baik dia tak la buat benda2 macam tu.. tak pe la.. aku tak salahkan pun mak bapa sape pasal anak dia suka aibkan orang.. aku nak salahkan 'monyet' dia..


Apa2 pun semoga hidup kalian bahagia ok? sekian kata2 ikhlas dari hati Ahmad Faiz bin Zulkipli @ Najmin Azraq.. Asalamualaikum.. segala kata2 aku adalah untuk kebaikkan kalian dan menyedarkan kalian dan bukan sahaja aku beri untuk kalian tapi untuk diri aku juga.. InsyaAllah.. macam ustazah aku kata.. kalau perli lebih senang orang nak faham + perli itu adalah salah satu cara orang tua dulu2 menasihati.. tapi ikut la persepsi masing2 tu.. aku malas cakap dengan orang ego dan tak terima cara orang lain sama...

JAZAKALLAHUQAIRANKASIRAN

No comments:

Post a Comment